Mit tesz a nagy meleg az autónkkal?
A kánikula, a tűző napsütés nem csak az emberi szervezet számára jelent extrém megterhelést, a kocsinknak se tesz jót.
A kánikula, a tűző napsütés nem csak az emberi szervezet számára jelent extrém megterhelést, a kocsinknak se tesz jót.
Nevezzük bárhogy őket, a SUV-ok, crossoverek, szabadidőautók, hobbiterepjárók divatja töretlen. Már olyan régóta az, hogy a használtpiac 15+ éves mezőnyében is bőven akadnak belőlük ma is üde megjelenésű, jó állapotú darabok.
Miközben tombol a SUV-láz, a klasszikus terepjárók száma alaposan megfogyatkozott az európai autókínálatban.
Az új, még garanciális autóval utazókat többnyire elkíséri az assistance-szolgáltatás őrangyala is. Ha lerobban a kocsi, érkezik az ingyenes műszaki segítségnyújtás, esetleg a csereautó. De idősebb kocsi mellé, akár csak egy-egy hosszabb utazásra is lehet ilyen őrangyalt bérelni?
ABS? ESP? Adaptív tempomat? Sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó automatika? Ki volt az első autógyártó, melyik volt az első modell, amelyben ezek megjelentek?
Amikor megérkezik az igazi meleg, akkor válik igazán fontossá a légkondicionáló az autóban. Ilyenkor bosszulja meg magát az is, ha az autós elhanyagolta a rendszer karbantartását.
Nem sok választási lehetősége volt annak, aki az utóbbi néhány évtizedben új hátsókerék-hajtású autót akart venni. Német prémiummárkák, sportkocsi-gyártók, amerikai modellek, pickupok: ebből állt a kínálat. Az elektromos mobilitási tranzícióval viszont visszatér a hátul hajtás a tömegmodellek világába is.
A pandémia miatt bevezetett rendkívüli intézkedések egyike volt az autók műszaki vizsgáztatására adott extra türelmi idő. Hamarosan azonban itt a végső határidő a vizsga megújítására, ideje bejelentkezni egy vizsgaállomásra!
A használtautó-piac elképesztő torzulásai, a jó állapotú, nem túl idős kocsik elképesztő ütemű drágulása elsősorban valószínűleg az újautó-ipar termelési válságára vezethető vissza.
Az autók világításának átalakítása nagyon szigorúan szabályozott területe a közúti közlekedésnek Magyarországon és egész Európában. Legálisan nem egyszerű LED-ekre cserélni a hagyományos izzókat. És az sem biztos, hogy érdemes.
Miközben az egyik típusú gáz-üzemanyag, az LPG a rögzített hazai üzemanyagárakkal szemben is jóval olcsóbb alternatívát jelent, a másik fajta autógáz, a CNG elképesztően megdrágult.
A legismertebb európai, valós tapasztalatokat összegző fogyasztási adatbázis alapján megkerestük azokat a kocsikat, amikkel a legtakarékosabban lehet autózni.