Magazin

Egyéves a Netriskautó – érdekes első év áll mögöttünk!

használt autó piac import trendek átlagéletkor típusok

2018. december 13-án élesedett Magyarország új használtautó-értékesítési weboldala, a Netriskauto.hu. Úgy tűnik, jól időzítettünk: a lassan leköszönő év 2012 óta az első esztendő, amikor folyamatosan csökkenni látszik a használtautó-behozatal, a használtimport-áradat és újra teret kezd nyerni a belső piac, a hazai használt autók adás-vétele.

Ahány márka, annyi márkaszerviz-óradíj!

használt autó márkaszerviz óradíj hasznos

Bármennyire is ügyeskezű a sarki nevenincs-szervizben a mindig olajos kezű szaki, bármilyen olcsón is talál alkatrészt bármilyen kocsihoz a bontóban, illetve bármilyen drága is a márkaszerviz és bármennyire is érezzük, hogy az üvegfalú szalon fenntartási költségéhez és a munkafelvevő pult mögött ülő adminisztrátor béréhez is hozzá kell járulnunk, ha itt javíttatunk, azért a lelkünk mélyén mindannyian érezzük: a márkaszerviz a jobb megoldás. Hiszen egy jó márkaszervizben minden egyes modellből felkészülnek a szerelők, rendelkezésükre áll az összes műszaki dokumentáció, karbantartási előírás, rendelkeznek a speciális célszerszámokkal a roncsolásmentes szereléshez. Ha nincs simli a háttérben (és ez a gyakoribb, még ha vannak is horrortörténetek márkaszervizekről is), a karbantartáshoz felhasznált anyagok, alkatrészek is megbízható forrásból érkeznek, passzolnak a gyári előírásokhoz – nyilván ennek megfelelő beszerzési árért cserébe.

Telefonkihangosítás öregecske autóban

használt autó bluetooth kihangosítás telefon hasznos

Miközben a legújabb autókban már induktív telefontöltőt, Apple Car Play és Android Autó-felkészítést, USB-C csatlakozókat találnak a vevők, a használtautó-piac nagy része konnektivitás szempontjából a kőkorszakban jár.

Milyen autó viseli a legjobban a rossz magyar utakat?

használt autó rossz utak útviszonyok felni abroncs futómű hasznos

Láthatóan nem a magyar közúthálózat állapota határozza meg az autógyártás főirányait. A divat a nagy felnik, erősen peres gumik irányába tolja az autópiacot, ugyanakkor a hazai utakra nem a legjobb választás egy ilyen keményre fújt, minimális berugózást engedő, ráadásul a gyártási költségek csökkentése és a fogyasztási értékek javítása érdekében egyre vékonyabbra, könnyebbre tervezett mai abroncs.

Láncos vagy szíjas motor – melyik jobb használtan?

használt autó vezérlés láncos vezérműszíj hasznos

A belsőégésű motorokban a vezérműtengely nevű alkatrész feladata a szelepek, mint neve is mutatja, vezérlése. Ez a bütykös tengely lökdösi, nyomkodja be, vagyis nyitogatja a szelepeket egy rugó ellenében, azok pedig beengedik a hengerbe a levegőt vagy az üzemanyag-levegő keveréket, illetve kiengedik onnan az égésterméket a munkaütem végeztével. A legtöbb motorban kettő is van belőle, egy a szívószelepeket, egy a kipufogókat vezérli.

Bekavart a használtautó-piacba a nagycsaládosok kedvezménye

használt autó hétüléses családi autó nagycsaládos támogatás hasznos

A három vagy több gyereket nevelők számára elérhető 2,5 millió forintos, illetve legfeljebb az autó új árának 50%-ig terjedő támogatás hétüléses autókra jelentős mértékű állami dotáció. A kormány szokatlanul direkt piaci beavatkozása már érezteti hatását a hazai használtautó-piacon. Éppen ezért nem csak azoknak a döntését befolyásolja ez a lehetőség, akik amúgy is autót akartak venni, hanem azokét is, akik még vártak volna a vásárlással, akár néhány évet is.

Használt autók érdekes szélvédővel – meg szabad venni őket?

használt autó szélvédő panorámaablak üvegtető hasznos

Az elöl ülők feje fölé nyúló panorámaablak, kupék vagy kabriók erősen döntött, nagy felületű szélvédője: látványos, vonzó dolgok ezek, de vajon mennyivel lesz drágább a csere, ha beszedünk velük egy felverődő kavicsot? Jobban kell félni egy magas homlokú C4 Picassóval vagy egy Astra GTC-vel a sódert fröcskölő kerekű kamionok mögött, mintha az egyszerű alapmodellt választottuk volna az autóvásárlásnál? A hatalmas példányszámban szaladgáló G-Astra berepedt szélvédőjénél sokkal drágább a lényegesen ritkább és érdekesebb Bertone-féle kupé vagy kabrió elegánsabb, döntöttebb első üvege?

Ugyanazt olcsóbban? Ha lehet, miért ne?

használt autó autómárka olcsóbb tipp hasznos

Golfot szeretne? 508-as Peugeot-t? Egy Toyota furgont? Van egy jó hírünk: lehet, hogy megkaphatja más emblémával szinte ugyanazt a kocsit - olcsóbban!

Bemutatóautó, tesztautó: szabad ilyet venni?

használt autó tesztautó bemutató autó demoautó sajtó hasznos

A használtautó-hirdetések között gyakran felbukkannak szinte új, fél-egyéves autók azzal a megjegyzéssel, hogy bemutatóautóként vagy tesztautóként használták őket. Minél fiatalabb egy ilyen kocsi, annál vonzóbb az újonnani árhoz képest jellemzően látványosan nyomott ár – de vajon milyen állapotban lehet egy autó, amit azzal a céllal hajtott boldog-boldogtalan hónapokon át, hogy mindazt kipróbálja a kocsival, amit aztán a saját autójával majd úgyse mer megtenni?

Baj, ha sok a kilométer az órában?

használt autó futásteljesítmény kilométer akku kapacitás hasznos

A használtautó-vásárlások során három sarokszám biztosan ott van a kocsit keresők fejében: ne legyen öregebb, mint X éves, ne kerüljön többe, mint Y millió és ne legyen benne több kilométer, mint Z. De vajon tényleg olyan sokat számít, hogy mennyit futott a kocsi?

Eladni vagy beszámíttatni?

használt autó beszámítás csere autókereskedő személyes eladás tippek hasznos

Ha új vagy legalábbis a meglévőnél újabb saját autó vásárlásán gondolkodik az ember, hamar felmerül a kérdés: mi legyen a régivel? Az autókereskedések jó része már az árlistában is közli: használtautó- (esetleg roncsautó-) beszámítással engedményt ad az új autó árából. Ha pedig nem új, hanem használt kocsit keresünk és egy nagyobb kereskedésben gyorsan szeretnénk letudni a dolgot, az tűnhet a legpraktikusabb megoldásnak, ha bemegyünk a régi autóval és kijövünk az újabbal.

Alváz- és üregvédelem használt autóra: megéri?

használt autó alvázvédelem üregvédelem hasznos

A KGST-korszakban, amikor sokat kellett várni a Zsigulira, Skodára, Wartburgra, utána pedig több évtizedre terveztek ezekkel a kocsikkal a tulajdonosok, még sokkal elterjedtebb volt az utólagos alváz- és üregvédelem intézménye, mint manapság. Pedig ez a szolgáltatás ma is elérhető és éppen olyan hasznos a mai kocsikon is, mint a régieken volt. Hogy mégis kevesebbet hallunk róla, annak oka főleg a sok gyártó által hangoztatott 6-8-10 vagy még több év átrozsdásodás elleni garancia. Ez annyira jól hangzik, hogy egy új kocsinál szinte senkinek nem jut eszébe extra védelemről gondoskodni. Hiszen eleve kevesen is szándékoznak ma már 6-8-10 évnél tovább ülni ugyanabban az új kocsiban.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum