Egy tipikus magyar használtautó motorjának halála
Az egyik legnépszerűbb típus, az egyik legnépszerűbb motor, első hazai tulajtól, leellenőrizhető előélettel - és mégis motorcserére került sor, alig egy évvel a vásárlás után.
Az egyik legnépszerűbb típus, az egyik legnépszerűbb motor, első hazai tulajtól, leellenőrizhető előélettel - és mégis motorcserére került sor, alig egy évvel a vásárlás után.
A lakóautó kétségkívül a legelegánsabb és legkönnyedebb módja a kempingezésnek. Nem kell sátorállítással és bontással vacakolni, nem kell betartani a vontatott lakókocsikra vonatkozó lehetetlenül szigorú korlátozásokat (70 km/h országúton, 80 autópályán!).
Nem csak érzékcsalódás: valóban durván drágulni kezdtek az új kocsik, nemcsak nálunk, hanem az egész európai piacon.
Kereskedői garancia, aktív oxigénes fertőtlenítés, állapotfelmérés, kiszállítás próbaútra: sok mindennel keresik a vevők kegyeit a kereskedők.
A használtautó-piac legjobb vételei mindig az első tulajdonos által eladása kínált, részletesen dokumentált előéletű, megbízhatóan szervizelt, fiatal autók. És ezzel meg is válaszoltuk a címbeni kérdést, hiszen a vállalati flottákból kiöregedő kocsik legnagyobb többsége pontosan ilyen; egy tulajdonosa volt, a lízing- vagy bérleti szerződés értelmében vitték mindig pontosan a márkaszervizbe inspekcióra vagy javításra, dokumentációjuk pedig alaposabb, mint bármilyen magánautóé.
A hazai piacon jellemző a "minél kevesebb pénzért minél több autót" szemlélet: szeretünk a szükségesnél nagyobb kocsikkal járni. De azért az elsősorban városi, főleg fővárosi használatra mégis sokan keresnek kifejezetten kicsi kocsit. A milliós lélektani határ alatt, de azért még nem a párszázezres, bontás előtti kategóriában autót keresők vagy második autót, bevásárlóautó autót nézők számára fontosabb a könnyű kezelhetőség, a stresszmentes parkolás, mint a méret és a tömeg.
A hazai használtautó-kínálatban egyre bővül a zöld rendszámozható autók listája, benne a tisztán elektromos kocsik mellett számos, a hazai, jellemzően egyautós használati modellhez jobban passzoló konnektoros hibrid modellel. Újabb és újabb modellek kopnak ki a nyugat-európai céges lízingszerződésekből és egyre bátrabb a másodpiaci amerikai autóimport is, amely olyan kocsikat hoz el a magyar vevőknek, amelyeket Európában soha nem kínáltak új autóként. Utóbbiak közül mutatunk be most három érdekes autót.
Az autókereskedők tudják: a legtöbb magánügyfél számára az autóvásárlás elsősorban érzelmi kérdés. Nem is csoda, hiszen senkinek sem mindegy, milyen környezetben, milyen hangulatú utastérben, saját magáról milyen üzenetet sugározva autózik majd az elkövetkező években.
A Lexus-vásárlók nem csak az autójukkal elégedettek kiemelkedő mértékben, hanem a márkaszervizekkel is, egy autós magazin felmérése szerint.
Aki szereti és a hétköznapokban is igényli a vezetés klasszikus élményét, a jó gyorsulást, a nagy kanyarsebességet, a jól kihasználható teljesítményt, de a lehető legkisebb méretű kocsival is megelégszik és takarékosan szeretne autózni, a legapróbb, kisautó-kategóriájú GTI-k, GSi-k, RS-ek méretkategóriája alatt találja meg a használtautó-piacon, amire vágyik. Milyen típusok között a legajánlatosabb körülnézni, ha sportos szuperminire vágyunk? Nézzünk körül az átlag magyar autóéletkornak megfelelő, nem extrém drága lehetőségek között!
Alapjában véve a kabrió is csak egy autó: a legfontosabb szempontok egy használt nyitható tetejű kocsi megvásárlása során ugyanazok, mint bármilyen kocsinál. Minden azzal indul, hogy a papírok, azonosító jelzések legyenek rendben. Az általános műszaki állapot felmérése ugyanúgy megy, mint a fix tetős kocsiknál: sérülések kutatása a fényezésen, a motor, az erőátvitel, a fékrendszer, az elektronika átnézése során és a próbaúton is pont ugyanúgy kell ügyelni mindenre, mint a hétköznapibb autóknál. Mégis van egy-két speciális fejezete a kabrióvásárlás folyamatának. Például rögtön az elején alaposan végig kell gondolni, mit is szeretnénk valójában.
Az autózás villamosítása megállíthatatlan. Egyfelől az elektromos autóknak számos előnyük van: csendesek, kényelmes őket használni valamint nagyon olcsó az üzemeltetésük és a fenntartásuk a hagyományos motorokéhoz képest, így egyre többen próbálják ki, szeretik meg ezt a technológiát. Másfelől pedig az egyre szigorúbb emissziós előírásokat az autógyártók nem tudják máshogy teljesíteni, csak a részbeni (hibridautók) vagy teljes (akkumulátoros villanyautók) elektromos üzemre állításával, a távolban pedig már látszik a következő hullám: kialakulóban van a hidrogénüzemű elektromos autók infrstruktúrája és piaca is.