A hazai használtautópiaci kultúra egyik fontos alapköve, hogy a kisebb futásteljesítmény szükségszerűen jobb állapotot jelent. Pedig ez az állítás sokszor nem állja meg a helyét. Két fiatal kocsi közül persze szinte biztosan a kevesebbet futott autó a jobb választás, de ahogy telnek az évek, a kevés kilométer egyre kevésbé jelent egyértelműen nagyobb előnyt.
A rövid idő alatt sokat futott autók túlnyomó többségükben a technikát kímélő üzemben gyűjtik össze a kilométerek legnagyobb részét. Egy vidéki telephelyeket bejáró vagy rendszeres hosszú autópálya-utakra használt menedzserautó legtöbbször egyenletes tempó mellett, üzemmeleg motorral tesz meg nagy távolságokat. A szervizháttér stabil, a kocsi rendszeresen megkapja a szükséges ellenőrzéseket, karbantartásokat. Ilyen használat mellett akár százezer kilométerek kerülhetnek az órába érdemi elhasználódás nélkül; leszámítva persze a távolsággal arányosan kopó-fogyó alkatrészeket, a futóműelemeket, az üzemanyagellátó rendszer végelemeit, a szíjakat, de ezeknek az időszakos vizsgálata, cseréje a normál karbantartási terv része. A mindig meleg motor és a precíz karbantartás olyan előny egy autó életében, ami még a taxiként használt kocsikon is meglátszik, pontosabban nem látszik meg. A futásteljesítmény naplózását ilyen-olyan módszerekkel elkerülő, sok százezer kilométert futott taxik órájának állását könnyen, feltűnésmentesen állíthatják vissza felére-harmadára a kevéssé gátlásos eladók vagy kereskedők.
A sok év alatt keveset futott autókat más jellegű terhelések érik. A gyakori motorindítás, leállítás, a többnyire városi forgalomban begyűjtött kilométereken szinte folyamatos sebeségváltás, gyakori fékhasználat hosszú távon többszörös terhet rak olyan alkatrészekre, amelyek a hosszabb távú utakra használt kocsiknál jóval kevesebb nyúzásnak vannak kitéve. A hidegindítás a motort legjobban terhelő esemény egy-egy autó életében. Az olaj kenőképessége hidegen még nem teljes, ráadásul az indítás után másodpercekbe telik, mire a kenést igénylő felületekről lecsorgott olaj újra eljut mindenhová. Az indítást követő percekben a páralecsapódás is jelentős a korrózióra érzékeny belső felületeken. Az évek múltával sokkal fontosabbá válik a motor belső alkatrészeinek kopását illetően, hogy hányszor és mennyi ideig kellett hideg olajjal, üzemi hőmérséklet alatt működnie, nagy motorterheléseket hidegen elviselnie, mint hogy hány eseménytelen, stabil hőfokon teljesített sztrádakilométer került a szerkezetbe.
Nem csak a motor terhelődik időarányosan jobban a gyakori rövid utakkal, mint a ritkább, de hosszú túrákkal. A zárak, kilincsek, zsanérok, az üléskárpit és szivacs ki-beszállásnak leginkább kitett felületei erősebben használódnak el, a kezelőszervek, kapcsolók is több matatásnak vannak kitéve. A keveset futott autónál idővel a rendszeres karbantartás is elmaradozhat. Az évente csak pár ezer kilométert futott kocsinál nem kilométerhez, hanem időhöz kötötten kellene megejteni az olajcseréket; a motorolaj nem csak a használatban, de az állásban is öregszik. Garanciaidő alatt erre még talán ügyel is a tulajdonos, de a jótállási időszakból kifutva az előírt éves revíziók már könnyen elmaradhatnak, elfelejtődhetnek.
Nem kizárt, hogy sikerül találni gondosan ápolt, szeretett keveset futott kedvencet az eladó kocsik között, de a magas kor és a kis futásteljesítmény metszete egyáltalán nem biztos, hogy főnyereményt jelent a használt autók piacán!