Ha az autógyártók, rosszabb esetben a hatóságok egy-egy modell esetében a biztonságot veszélyeztető vagy az élettartamot megrövidítő tervezési, gyártási hibát észlelnek, jön a visszahívás. Így nevezik azt a folyamatot az autóiparban, amikor a vélhetőleg hibás autók tulajdonosait értesítik a problémáról, a kocsit pedig berendelik egy rendkívüli szervizlátogatásra, ellenőrzésre, alkatrészcserére. A visszahívási akciók önmagukban nem sokat árulnak el az egyes márkák, modellek megbízhatóságáról, már csak azért sem, mert nem is mindig az autógyártó, hanem gyakran egy-egy, akár több gyártót is kiszolgáló beszállító hibája miatt kell visszarendelni a kocsikat.
Az összesített visszahívási listákon cseppet sem meglepő módon a legnagyobb autógyártókat találjuk. A legyártott autók mennyisége alapján aktuális ranglista szerint a Volkswagen-csoport, a Toyota, a francia, olasz és amerikai márkákat tömörítő fiatal óriás, a Stellantis, a Mercedes, a Ford, a BMW, a Honda, a General Motors és két kínai autós konszern, a SAIC és a FAW a tíz legnagyobb autógyártó a világon. A valaha volt legnagyobb, autómárkákhoz kötődő visszahívási akciókban viszont azért erősen felülreprezentált a Ford. 1980-ban 21 millió, 1999-ben 15 millió autót kellet visszahívniuk hibás rögzítőfék, illetve hibás tempomat-kapcsoló miatt. A Toyotáé a harmadik legnagyobb visszahívás kétes dicsősége: 2009/2010-ben több típust is felülvizsgáltak az ijesztően hangzó szándékolatlan gyorsulás veszélye miatt - amit egy banális probléma, a nem megfelelően rögzített, a gázpedált megszorító vezetőoldali szőnyeg okozhatott. A Volkswagen 2016-os visszahívási hulláma nem műszaki, inkább etikai jellegű probléma miatt zajlott le: ez volt az a bizonyos időszak, amikor a hivatalos méréseken a kedvező fogyasztási, illetve emissziós értékeket különböző elektronikai trükkökkel érte el a gyártó. Az ötödik legnagyobb visszahívás megint csak a Fordnál történt, 1999-ben egy hibás gyújtáskapcsolót kellett cserélni csaknem 8 millió, '90-es években készült kocsiban.
Egy 2012-es Toyota-probléma a következő az örökranglistán: 7,4 millió kocsiban kellett változtatni a motorindító gomb működésén, hogy krízishelyzetben a sofőr biztosan le tudja állítani a gombos indítású modelleket. A hetedik-nyolcadik-kilencedik legnagyobb visszahívás a GM-nél fordult elő; egy 1971-es és egy '81-es akció után egy 2014-es, 5,8 millió autót érintő gyújtáskapcsoló-probléma az, ami a mi vidékünkön ismert kocsikat is érinthetett. A tizedik pedig a Honda: 2014-ben 5,4 millió kocsit hívtak vissza, veszélyes légzsákok cseréje miatt. Apropó légzsák; minden idők legnagyobb, 53 millió autót érintő visszahívási akciója a 2015-ös Takata-botrány volt, amely számos márkát érintett.
A 2022-es év európai piacot érintő visszahívási akcióiban messze a Mercedes-Benznek kellett a legtöbb autót rendkívüli szervizre rendelnie: 39 akcióban 24 modellt hívtak vissza ellenőrzésre. A Peugeot 15 kampánnyal a második. A sort a két legnagyobb gyártó, a Volkswagen és a Toyota folytatja 14-14 visszahívással. Opel, Citroën, Ford, BMW, DS és Kia: ők kerültek még fel a top 10-be tavaly.
A listákból kivehető, hogy a visszahívások száma, gyakorisága nem áll szoros kapcsolatban a megbízhatósággal. A Toyota (és almárkája, a Lexus), amely hagyományosan a megbízhatósági felmérések győztese szokott lenni, nagyon is ott van az autóit leggyakrabb visszarendelő márkák között is. Valójában minden visszahívás megnyugtató dolog: azt mutatja, hogy a gyártó nem feledkezik meg termékeiről az értékesítés után, hanem akár saját felismeréséből, akár külső nyomásra, de igyekszik még régebben eladott autóit is biztonságos állapotban tartani.