A rövid válasz: igen, ha a kocsi műszaki állapota megfelelő, nincs különösebb extra veszélye a komplikáltabb technikának. Már csak azért sem, mert valójában sok modell esetén a hibridhajtás nem hogy komplikálná a rendszert, hanem épp ellenkezőleg: leegyszerűsíti, egy csomó, a hagyományos kocsiknál szinte unalomig ismert meghibásodási lehetőség kiiktatásával. Egy takarékosságra optimalizált hibrid, tipikusan a Toyota-hibridek (és a mintájukra készült Ford-hibridek) hajtásában nincs kuplung, nincs a szó hagyományos értelmében vett sebességváltó. Nincs ékszíj sem; a vízpumpa és a klímakompresszor elektromos hajtású. A benzinmotor atmoszferikus, nincs rajta turbófeltöltő; a nyomatékszegény tartományokban alul is, felül is be tud segíteni az elektromos motor, ha többletteljesítményre van szükség. A hibridhajtás másodlagos előnye a technika kímélésében, hogy a fékezések során az elektromos visszatöltés nagyrészt tehermentesíti a fékbetéteket, -tárcsákat, ezek nem kopnak olyan gyorsan, mint egy hagyományos kocsinál (bár ez pont egy idős autónál probléma is lehet, ha a fékrendszer karbantartását pont a csekély kopás miatt korábban elhanyagolták). Pszichológiai eredetű előnye a használt hibridautóknak, hogy jellemzően takarékos, alacsony fogyasztásra és emisszióra hajtó első tulajdonosok vásárolnak és használnak ilyen kocsikat, akik aztán kíméletesen, odafigyelve használják őket. Mindez persze már csak erősen feltételesen vonatkozik a teljesítményhibridekre, azokra a kocsikra, amelyekben az elektromos segédhajtás nem elsősorban a takarékosságot, inkább a nagyobb teljesítményt szolgálja.
Ritka madár a használtpiacon, de azért lehet találkozni néhány dízel hibrid típussal is (a legöregebbek a Peugeot 3008, 508 és 508RXH, Citroën DS5 Hybrid4 modellek); ezek alapvetően automata vagy robotváltós turbódízel autók, amelyeket nem tett egyszerűbbé, időtállóbbá a dízelmotor mellé szerelt elektromos technika.
A használt hibridautókkal kapcsolatos leggyakoribb félelmek a nagyteljesítményű akkumulátor esetleges hibájával kapcsolatosak. Ezek az energiatárolók természetesen valóban elhasználódnak idővel, de ellenőrzésük, javításuk vagy cseréjük már a hazai független kisvállalkozói szektorban is megoldott - a gyakori, európai piacos típusoknál legalábbis biztosan. Ha teljes akkucserére kerülne sor, az sem jelent gazdasági totálkárt; a művelet jellemzően néhány százezer forintos költsége összemérhető egy hagyományos technikájú kocsi valamelyik drágább egységének cseréjével.
A kiválasztás, vásárlás során a hibridautóknál is pont azokra a dolgokra kell figyelni, mint bármely hasonló korú használt autónál. Az autó induljon el, gyorsuljon rángatás nélkül, álljon meg problémamentesen, ne legyenek rejtélyes hibajelzések a műszerfalon, ne folyjon semmi a kocsiból. Az esztétikai hibák, kisebb sérülések javítási költségének mindenképpen érdemes utánanézni; az eleve kisebb sorozatban készült dedikáltan hibrid modellek vagy a nagy darabszámú belsőégésű motoros gyártás mellett kisebb szériában készülő hibridhajtású változatok alkatrészárai magasabbak lehetnek a hasonló méretű, korú kocsikra jellemzőnél. A legbiztosabb eljárás pedig egy hibridautó vásárlásakor is az, ha megbízható kereskedőtől, garanciával, független műszaki szakértői átvizsgálás után kötjük meg az üzletet.