A használt autók kínálatában nem csak a legnagyobb, legerősebb, legelegánsabb kocsik között találni egzotikumokat. A leghétköznapibb használatra, a mindennapi városi lótás-futásra kitalált kiskocsik kínálatában, akár annak is az alsó, párszázezer forintos szegmensében is felfedezhetünk izgalmas gyöngyszemeket az ismert tömegmodelleken szürke tengerében. Ráadásul mivel ezek a kiskocsik sok esetben nagy sorozatú autók technikájára épülnek, üzemben tartani se feltétlenül kerül többe őket, mint az unalmasabb modelleket.
A széles, magas, rövid francia miniegyterű, a Peugeot 1007 két elektromos mozgatású tolóajtajával a mai napig egyedi jelenség a forgalomban; ilyen kiskocsit sem korábban, sem később nem épített senki. Persze ennek megvan az oka. A 2002-es Párizsi Autószalonon bemutatott Sésame koncepciót ugyan lelkes közönségsiker fogadta, ezért is határozta el a PSA az autó gyártásba adását, de az értékesítési adatok messze alulmúlták a várakozásokat. A francia konszern hatalmas összeget bukott a projekten, 2004 és 2009 között alig több mint 130 ezer példány kelt el a kocsiból. (Az 1007-es műszaki alapjait adó Peugeot 206-ból a modell legsikeresebb időszakában sorozatosan ennek a darabszámnak a többszöröse fogyott el egy-egy év alatt.) A legyártott 1007-esek nagy része viszont ma is velünk van. Tucatnyi várja új gazdáját a magyar piacon is, állapottól, futástól függően legjellemzőbben a 700 ezer-1,5 millió forintos kínálati sávban, a nyugat-európai kínálatban pedig ennél valamivel olcsóbban is elérhetők elfogadható példányok. Az 1,4 literes HDI motor igazi takarékossági és tartóssági bajnok, de a benzinmotorok finomabb zümmögése azért jobban passzol a különleges stílusú kis tolóajtós furcsasághoz.
Az olasz kisautók kedvelői olcsó, mégis prémium-hangulatot kínáló alternatívát találnak a sok Fiat mellé a Lancia Ypsilonban. A néhány még nem elkoptatott, eladásra kínált első szériás, uniszex modell (1995-2003; hivatalosan még csak Y volt a neve) a Fiat Punto első generációjára épül. Kisebb hibákra hajlamos, de alapvetően masszív, tartós konstrukció, egy nem lelakott alkalmi vétel pár százezer forintért szórakoztató napi útitárs lehet, ha sikerül találni ilyet. Nagyobb a választék a második Puntóra épített, jóval femininebb megjelenésű második szériából (2003-2011), aminek már Ypsilon a neve. A harmadik széria különlegessége, hogy bár egy korai példány beleférhet egy egymillió-párszázezres büdzsébe is, ennyi pénzért olyan autót lehet kapni, amit még ma is gyártanak! A Lancia jelenleg egyetlen létező modelljeként már 2011 óta készülnek az utolsó szériás Ypsilonok.
A Toyota Yaris régóta a kicsi, tartós városi autót keresők biztos menedéke, de aki igazán helytakarékos városi kocsit keres, még kisebb Toyotát is talál: az IQ-t. A három méternél rövidebb, de 2+2 üléses, lehetetlenül rövid kocsi elképesztően szűk helyekre is befér. Szélessége, meglepően stabil futóműve miatt viszont hosszabb utakon sokkal autószerűbb, kényelmesebb és nagyobb biztonságérzetet ad, mint elsődleges vetélytársai, a korabeli Smartok. Az IQ 2008 és 2015 között készült, 1,0, és 1,33 literes benzinmotorral vagy 1,4 literes dízellel. Ritkasága miatt sajnos kultautósan túlárazott, a magyar piacon másfél millió forintos kínálati áraktól felfelé lehet találkozni az első évjáratokkal vagy a sokat futott kocsikkal. A nagyobb német piacon jóval nagyobb választékból lehet csemegézni a 3000-4000 eurós, kis szerencsével elfogadható esztétikai és műszaki kocsikat is mutató induló árú tartományból. Akinek pedig a Toyota IQ nem elég különleges, ugyanezt a kocsit akár Aston Martin Cygnet néven is megveheti, 40-60 ezer eurós kínálati árakra felkészülve - ha talál egyet a brit sportkocsi-gyártó sajátos humorának köszönhetően készült mindössze 768 darab példányból!