Kavicsnyom vagy repedés a szélvédőn - drága lesz?

szélvédő CASCO javítás kavicsfelverődés

Akár a saját autónk szélvédőüvegét pattintja meg egy kavics, akár egy kőfelverődéses vagy repedt szélvédős autót nézegetünk vásárlási szándékkal, nem árt alaposan utánajárni, mekkora javítási költséggel számolhatunk.

Bármikor, bárhol, bárkit utolérhet az egyik legbosszantóbb autós káresemény: egy felpattanó kavics, ami nyomot hagy a szélvédőn. A legismertebb szélvédőjavító vállalkozás számos rádióból folyamatosan hallható reklámjából vagy a bevásárlóközpontok parkolóiban üzemelő kis konténerműhelyek reklámtábláiból mindenki tudja, hogy a kisebb hibák, amikből még nem indultak el komoly repedések, szinte nyom nélkül javítható. Érdemes is egy-egy felverődés után mielőbb kijavíttatni a hibát. Ha a kavics okozta sérülés az úgynevezett "látómezőben" van, az autó nem is megy át a műszaki vizsgán ezzel a hibával, de ha valahol az üveg szélén van a hiba, akkor is érdemes gyorsan betömni a lyukat, mielőtt az autó rezgéseitől, a karosszéria folyamatos apró hajladozásától, vagy téli időszakban a beszivárgó víztől és fagytól a sérülésből nem indul meg a nagyobb repedés.

Ha olyan CASCO-biztosítás van a kocsin, ami fedezi ezt a fajta kárt, akkor is hasznos gyorsan lépni, javíttatni, mert a biztosítások egy részénél a teljes önrész-mentesség csak bizonyos méretű, mértékű károsodás javításáig áll. (Valószínűleg pont azért, hogy a drága teljes csere helyett az ügyfél is érdekelt legyen a kisebb sérülések gyors és viszonylag olcsó javításában.) A szélvédőjavítás a tipikus kavicsfelverődések esetén szinte észrevehetetlen, nyomtalan; hacsak nincs közvetlenül szó szerint az orrunk előtt a pötty, a javítás után csak hosszas keresgélés után lehet megtalálni a felpattanás nyomát.

Ha olyan autót nézegetünk vásárlási szándékkal, amelyen javíthatatlanul sérült a szélvédő, erősen javallott utánanézni, mekkora költséget is jelent az üveg cseréje. Fontos tudni, hogy a szélvédők ára nem annyira a kocsi méretétől, kategóriájától, árától függ; a meghatározó inkább az, hogy az európai piacokon mennyire népszerű modellről van szó, hogy az alkatrészgyártás háttéripara lekövette-e utángyártott üvegekkel az adott típust, illetve, hogy mennyi szélvédő áll készleten Európa-, vagy akár világszerte az adott modellhez.

Egy tízéves vagy korábbi Suzuki Swifthez akár már húszezer forintért vagy még olcsóbban is lehet új szélvédőt kapni, ehhez jön még a csere további tízezer forint körüli költsége. A fenti Swifthez képest viszont például egy 1995 utáni 5-ös BMW-hez vagy egy W210-es Mercedeshez már akár 15 ezerért lehet szélvédőt venni! Ugyanakkor egy újabb Honda Civichez 70 ezer forint alatt nemigen kapni elülső üveget. Drágíthatja a szélvédőt a beépített fűtőrendszer vagy a ráragasztott szenzorok is. Egy szélvédőfűtéses húszéves Ford Mondeohoz fűtőszálak nélkül már 25 ezer, fűtéssel inkább 50 ezer forinttól lehet utángyártott szélvédőt rendelni.

A magasra húzott panoráma-szélvédős autók elülső üvegei általában jóval drágábbak az átlagnál. Egy Citroën C4 Picasso szélvédőjének cseréje könnyen lehet százezres vagy még drágább munka. A híresen magas alkatrészárakkal javítható Tesláknál a Model S esetében már 150 ezer forint körüli áron indulnak az utángyártott szélvédők, a jóval ritkább Model X SUV panorámaszélvédője esetében pedig cikkünk írásának pillanatában magyar árajánlatot nem is találtunk; nemzetközi beszámolók alapján több ezer dolláros javítási költségre lehet számítani! Az amerikai autóknál, kevésbé népszerű távolkeleti modelleknél a szélvédő ára mellett a szállítás várható ideje is okozhat fejfájást, ha a napi használatot ellehetetlenítő mértékű az üveg sérülése. Ha tehát üvegkáros használt autót nézünk ki magunknak, mindenképpen megér egy kis nyomozást, hogy mennyibe is kerül majd a javítás, mennyivel javítja az alkupozíciónkat a hiba!

(adatok: online elérhető aktuális kereskedői szélvédő-árajánlatok)

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum