Az elmúlt két évtizedben gyártott használt autók legnagyobb tömegében számos olyan izgalmas extrát tudunk megnevezni, ami még ma is komoly vonzerőt jelent a másodlagos autópiacokon. Ezek közül válogattunk ki néhány különösen jópofa dolgot.
A Citroën autói mindig is különlegességnek számítottak a tömeggyártók között. A kényelmet mindenek fölé helyező francia márka számos olyan újítást, egyedi szolgáltatást mutatott be az elmúlt húsz évben, ami ma is sok használtautó-vásárlót képes elcsábítani. Ilyen például a C4 Picasso hatalmas szélvédője: ezekben a kocsikban az üvegfelület messze az elöl ülők feje fölé nyúlik. A családi túrákhoz vásárolt autókban a jó kilátás nagyon fontos, így nem csoda, hogy ez a modell nagyon népszerű a családos vevők körében. A Citroën magasra húzott üvegfelületét egyes Opel típusokban is meg lehet találni.
Citroën-hagyomány a különlegesen puha hidropneumatikus futómű is, mely a használt C5 modellekben ma már igen olcsón elérhető szolgáltatás. Légrugózást persze kínált több prémiumgyártó és néhány terepjáró-gyártó is, de ezekben a kocsikban ez az extra jellemzően drágán karbantartható anyagi nyűgöt jelent, míg a Citroënekben nem olyan durva költség a puha felfüggesztés életben tartása.
A négynél több henger luxusa jellemzően magas fogyasztást és drága üzemben tartást szokott jelenteni. Vannak azonban kivételek, mint például a Fiat-konszern öthengeres dízelmotorja. A 2.4 JTD motorral számos Lancia vagy Alfa modell vásárolható meg jó állapotban, kedvező áron, jó fogyasztással és kiemelkedő megbízhatósággal együtt.
A négykerék-kormányzás ma is ritkaság az autóiparban, jellemzően drága sportautók feláras extrája. Volt azonban néhány, többnyire japán gyártó, aki megpróbálkozott a dologgal egyszerűbb modelleknél is. Így ezt a különlegességet meg lehet venni egészen hétköznapi áron párszázezer forintos Honda Prelude-ökben vagy Mitsubishi Galantokban, illetve több későbbi tömegmodellben is.
A hátsókerékhajtás szintén ritka dolog a nem-prémium kocsikban - legalábbis, ha nem kimondottan sportautóról van szó. A hosszmotor és a kardántengely extra helyigénye a keresztbe fordított, fronthajtású kocsik kompakt kialakításához képest nagyjából a '70-es évek végétől luxussá vált az európai piacra szánt praktikus hétköznapi autókban, csak a prémiummárkák némelyike ragaszkodott ehhez a konstrukcióhoz. Persze aki szereti a klasszikus vezetési élményt, jól tudja, mennyire másképp viselkedik egy hátsókerekes autó és örömmel használna ilyet a hétköznapokban is. A legolcsóbb lehetőség ennek az élménynek a biztosítása a kocka-Lada, de ez azért elég komoly lemondásokkal jár a komfortot illetően. A BMW-k, Mercedesek viszont használtan is prémiumautók, ennek megfelelő szervizköltségekkel. Az elmúlt két évtizedben a tömeggyártók egyszerűbb modelljei között tényleg fehér holló a hátsókerékhajtás; csak néhány terepjáró alapváltozatánál (Jeep Cherokee, Ssangyong Rexton), az Opel Omega utolsó szériájánál és persze amerikai vagy legalábbis amerikai piacos autóknál találjuk meg ezt a konstrukciót. És persze ott vannak még a Lexusok: az IS és GS modellekben jó áron, japán megbízhatósággal együtt lehet megkapni a hátsókerékhajtás örömét.