Nyugati szomszédunk, Ausztria autóklubja, a politikától és vállalatoktól egyaránt független, egyesületi formában működő ÖAMTC (Österreichischer Automobil-, Motorrad- und Touring Club) hagyományosan félévente publikálja nagy gumitesztjei, a nyári, illetve a téli időszak igényeinek megfelelő abroncsok összehasonlításának eredményeit. A legutóbbi, 2022-es téli gumiteszten két gyakori méretben (185/65 R15 és 215/60 R16) 26 márka 33 gumiabroncsát próbáltak ki és mérték le teljesítményüket.
Az ÖAMTC idei téligumi-tesztje itt található: https://www.oeamtc.at/tests/reifentest/winterreifentest-2022
A német autóklub, a 21 millió tagot számláló ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) gumitesztjei is megbízható információforrásnak számítanak. Az ADAC külön tesztközpontot tart fenn az objektív, márkáktól, gyártóktól független műszaki jellegű tesztek elvégzésére. Legutóbbi gumitesztjükön ők is a 185/65 R15 és 215/60 R16 méretű abroncsokat próbálták ki és értékelték havas, jeges, nedves és száraz úton mutatott tapadási képességeik, gördülési ellenállásuk és kopásuk alapján.
Az ADAC legutóbbi három téli szezonos gumitesztjének kimerítő, 44 oldalas összefoglaló dokumentációja itt található: https://www.adac.de/-/media/pdf/tet/adac-broschure-winter-u-ganzjahresreifen-2022.pdf
A svájci autóklub, a TCS (Touring Club Suisse) tesztjei sem érdektelenek, ha téli körülményekre fejlesztett abroncsokról van szó. Az alpesi autózás biztonsága érdekében a TCS ugyancsak a 185/65 R15-ös és 215/60R16-os gumik közül válogatott a 2022-es téli teszthez. 16 illetve 17 abroncsot próbáltak ki, köztük drágább, középkategóriás és olcsóbb gumikat egyaránt.
A TCS legutóbbi gumitesztjeinek eredményei itt tekinthetők meg: https://www.tcs.ch/de/testberichte-ratgeber/tests/reifentests/winterreifen-getestet.php
A brit Evo magazin azoknak az autósoknak is szervezett gumitesztet idén, akik az átlagosnál erősebb, gyorsabb autóra szeretnének abroncsokat vásárolni. 235/35 ZR19-es méretben hét nagy teljesítményű kocsira szánt sportos gumit gyötörtek meg; vizsgálták a nedves úton való tapadást, irányíthatóságot, a fogyasztást befolyásoló gördülési ellenállást és a zajszintet is. A tesztcsapat nem csak az objektív mérési eredmények, hanem szubjektív érzet szerint is pontozta a gumikat. Ez ugyan nem igazán tudományos megközelítése a témának, de tény, hogy egy utcai sportautóban gyakran fontosabb a nehezen számszerűsíthető vezetési élmény, a kocsi élvezetes mozgása, viselkedése, mint a stopperórával mérhető köridő.
Az EVO legutóbbi, 2022-es gumitesztje itt érhető el: https://www.evo.co.uk/tyre-reviews/18309/best-car-tyres-evo-performance-tyre-test
Nagyobb méretű téli gumikról találunk friss teszteredményeket az AutoBild (225, 235, 245-ös abroncsok) és az Auto Motor und Sport (245/45 R19) weboldalán. A német autós lapokat ugyan időnként érik kritikák, hogy talán hajlamosak elfogultnak lenni a német márkák iránt, de tekintve, hogy idén az AMS-nél egy Michelin, az AutoBildnél holtversenyben egy Bridgestone és egy Hankook lett az első a 245 mm széles téli gumik között, ezek a vádak valószínűleg nem igazán megalapozottak.
Az AMS utolsó téligumi tesztje itt: https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/winterreifentest-2022-obere-mittelklasse/ Az AutoBildé itt érhető el: https://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-10811081.html#45433022
Aki nem szeretne végigböngészni egy csomó autóklub és magazin gumitesztjét választás előtt, hálás lehet a tirelab munkatársainak, akik megteszik ezt helyette. A legnagyobb, legismertebb európai gumitesztek eredményeit összefésülő ranglista alapján gumiabroncsot választani az autónkra nagy valószínűséggel garanciát jelent a jó teljesítményre és minőségre. A tirelab listázza az összes fontosabb gumiteszt elérhetőségét és eredményeit, számos európai autóklub és autós szaklap, magazin értékelését gyűjtik össze egy adatbázisban.
A tirelab tesztgyűjteménye itt érhető el: https://www.thetirelab.com/