Amikor beköszöntött a műanyaglökhárítós korszak az autóiparban, valamikor a '70-es évek derekán; amikor általánossá vált az elektronika a motorvezérlésben és a műszerfalon egyaránt (talán a '80-as évek közepére-végére) vagy amikor a karosszériába végképp beolvadtak a lökhárítók és a fényszóróburák (a '90-es évekre), még hatalmas volt a kontraszt az akkori új és az akkori harmincéves veterán autók között. Ha viszont ma tekintünk vissza a harminc évvel ezelőtti új modellekre, olyan kocsikat is láthatunk, amelyek minimálisan korszerűsített három évtizedes formájukkal és több-kevesebb technikai frissítéssel akár ma is kigördülhetnének egy autógyár kapuján, mint új autók. 1992-ben gyakorlatilag az összes 1962-es autó brutálisan elavult, valóban múzeumba való tárgynak látszott. 2022-ben visszanézve az 1992-es újdonságokra már korántsem ilyen kontrasztos a kép.
1992-ben adta ki az akkor még önálló (később a Mercedeshez majd a Fiathoz csatlakozott, ma a Stellantis konszern részét képező) Chrysler a Concorde modellt, amit Dodge brand alatt Intrepid, Eagle márka alatt Vision néven is árultak. A minden szegleténél legömbölyített, még a kortárs Ford Taurusénál is avantgárdabb forma nagyon új volt a Chrysler akkori vevőkörének. A Concorde-hoz alapáron járt két légzsák; ugyan még csak felárért, de már kapható volt hozzá blokkolásgátló is, amihez később a mai ESP őse, a kipörgésgátló elektronika is csatlakozott az extralistán. A 3,5 literes V6-os motor (amely az első eleve hathengeresnek fejlesztett, nem V8-ból kurtított Chrysler-V6 volt) egy full-size amerikai kocsiban maga volt a downsizing, de a több mint ötméteres autó alig másfél tonnás tömege is komoly technikai korszerűsítések eredménye.
Japánban 1992-ben kezdte el gyártani a Subaru az első Imprezát. A kockaforma előd, a Leone után ez a gömbölyded, ajtóba süllyesztett kilincsű, burkolt hűtőjű kompakt autó szinte UFO-nak tűnik. A 16 szelepes, benzinbefecskendezéses boxermotorok is nagy ugrást jelentettek a gyártó korábbi motorkonstrukcióihoz képest.
Harminc éve kezdte gyártani a Ford a Mondeo modellt, aminek már a neve is azt mutatta: a gyártó világautónak szánja a modellt. Az első generációs Mondeo keskeny fényszórós, integrált lökhárítós karosszériája, a vezető köré ívelt műszerfala, szépen formázott ülései nem keltik veteránautó képzetét. Pedig a Ford Mondeo tényleges szolgálati ideje már valóban lejárt: a gyártó bejelentett, hogy az európai és az amerikai piacon már nem mutatja be az aktuális, ötödik generációs modellt. (Kínában igen: itt még nem vezetik ki a piacról a középkategóriás Ford szedánt, az új Mondeo helyi gyártásban már készül is.)
A szintén 1992-ben gyártásba került Renault Twingo annyira innovatív, a kisautók addigi koncepciójával radikálisan szakító miniegyterű, hogy képtelen megöregedni. Az első széria '60-as évekre visszavezethető eredetű motorja ugyan már akkor is elavultnak számított, az extralistáról pedig hosszú ideig hiányoztak a legtriviálisabb kényelmi és biztonsági berendezések is, az ős-Twingót mégis örökké fiatalon tartja egyedi bohém dizájnja, praktikuma és vidámsága. Nagyon nehéz ezt a kis Renault-t OT-s rendszámmal elképzelni, pedig az első legyártott példányokra az idei évtől már elvileg meg lehet szerezni a veteránrendszámot.