Olyan esetre is volt már példa, amikor egy beszállító termékének hibája miatt több gyártót, több márkát is érintett a visszahívási akció. (Különösen emlékezetes a közelmúltból a Takata légzsákgyártó cég hibás termékei miatti tízmilliós nagyságrendű visszahívás-sorozat.)
Újszerű viszont az a kampány, amelyet a brit Which? fogyasztóvédelmi magazin indított négy autómárka hét típusával kapcsolatban. A szerkesztőség minden évben autósok tízezreire kiterjedő kutatásban méri fel, melyik modell hogy teljesít, kik a megbízhatóság bajnokai vagy mely típusok azok, amelyeket inkább kerülni kell. Ezeken a felméréséken a magazin megfigyelése szerint a nagy mennyiségű adatba rejtve olyan információk keletkeztek, amelyek igen kínosak néhány gyártó számára. A Which? a Nissan, a Tesla, a Land Rover és a BMW felé küldött visszajelzéseket az alábbi visszatérő problémákkal kapcsolatban:
Az érintett autógyártók eltérő reakciókkal fogadták a magazin jelzéseit. A Nissan elismerte, hogy tud a problémáról és az érintett fiatalabb Qashqai-ok egy részénél, kb. 35.000 potenciálisan érintett autó esetében már zajlik is egy hibaelhárító akció. A BMW-nél azt mondták, mindenképpen arra bátorítják az érintett modellek tulajdonosait, hogy jelezzék feléjük a problémát, akár a magazin felmérésre hivatkozással, hogy ha valóban típushibáról van szó, ők is kivizsgálhassák az ügyet. A Tesla nem kívánja típushibaként kezelni a kilincs-problémát, de garanciaidőn belül természetesen ingyen javítják a hibát. A legelutasítóbb a Land Rover volt, ők úgy reagáltak, hogy bár a Which? mintegy 56 ezer autóra kiterjedt felmérése valóban nagyszabású megbízhatósági kutatás, de a magazin által vizsgált Land Rover modellek a teljes eladott mennyiség olyan kis töredékét teszik ki, hogy ők ezekből az esetekből nem kívánnak a modellre nézve általános tanulságokat levonni.