Az új autók hazai eladási darabszáma az idei év első négy hónapjában 11,6 százalékkal maradt el a tavalyi adattól (37780 autó az idén, szemben a tavalyi 42752 darabbal). Ehhez a csökkenéssel látványosan hasonló, csak ellenkező előjellel változó értékek mutatkoznak a használtautó-import alakulásában. A tavalyi első négy hónapban 40727 használt autót hoztak be az országba a magyarok, az idén pedig 12,9 százalékkal több, 45973 kocsi hoztunk be importban (a DataHouse adatai szerint).
Áprilisban viszont már csökkent a behozott használt autók száma a 2021-es adathoz képest. Ennek a változásnak az oka valószínűleg épp a drasztikusan megemelkedett árakban keresendő, de az is visszafogja az importot, hogy az évek óta tartó európai autóipari nehézségek, a pandémia és a chiphiány hatásai egyre jobban megmutatkoznak az eladósorba kerülő autók csökkenő darabszámában.
Az importált használt autók márka, modell szerinti összetétele is arra utal, hogy tényleg létező jelenség a pillanatnyilag nem elérhető új cégautók kiváltása jó állapotú használt kocsikkal. A toplista első négy helyezettje: Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Passat; kedvelt céges személyautó-típus valamennyi. Érdekes, hogy a Skoda Octavia, az egyik legtipikusabb vállalati kocsi csupán a huszadik a behozatali listában. Érdekes, de nem csoda. Ez a modell nemcsak nálunk, hanem egész Európában igen népszerű cégautó. Részben emiatt is érintik fokozottan gyártását, áttételesen pedig használtpiaci utánpótlását az autóipari alkatrész-ellátási nehézségek és az ebből eredő megnövekedett várakozási, illetve szállítási idő.