Ahány márka, annyi márkaszerviz-óradíj!

használt autó márkaszerviz óradíj hasznos

Bármennyire is ügyeskezű a sarki nevenincs-szervizben a mindig olajos kezű szaki, bármilyen olcsón is talál alkatrészt bármilyen kocsihoz a bontóban, illetve bármilyen drága is a márkaszerviz és bármennyire is érezzük, hogy az üvegfalú szalon fenntartási költségéhez és a munkafelvevő pult mögött ülő adminisztrátor béréhez is hozzá kell járulnunk, ha itt javíttatunk, azért a lelkünk mélyén mindannyian érezzük: a márkaszerviz a jobb megoldás.

Egy jó márkaszervizben minden egyes modellből felkészülnek a szerelők, rendelkezésükre áll az összes műszaki dokumentáció, karbantartási előírás, rendelkeznek a speciális célszerszámokkal a roncsolásmentes szereléshez. Ha nincs simli a háttérben (és ez a gyakoribb, még ha vannak is horrortörténetek márkaszervizekről is), a karbantartáshoz felhasznált anyagok, alkatrészek is megbízható forrásból érkeznek, passzolnak a gyári előírásokhoz – nyilván ennek megfelelő beszerzési árért cserébe.

Ha használtautó-vásárlásra kerül a sor, teljesen jogos igény lehet tehát, hogy a kiszemelt autót márkaszervizben tartsuk karban, illetve ott javíttassuk. Ha viszont ezzel az igénnyel keresünk autót, azt sem árt tudni, hogy a márkaszervizes óradíjak, a javítás költségei nagyon eltérőek márkától függően, így fontos ezekkel az óradíjakkal is tisztában lenni a típusválasztásnál. Természetesen az egyes márkák szervizei között is jelentős, akár többszörös eltérések lehetnek az óradíjakban az adott műhely elhelyezkedésétől és üzletpolitikájától függően, de a most következő számok azért alkalmasak arra, hogy összehasonlítsuk az egyes márkák fenntartási költségeit a hivatalos márkaszervizekben.

A legolcsóbb, akár óránként bruttó kilencezer forint alatt dolgozó szervizeket a Lada és a Suzuki szakműhelyeinél találjuk. Tízezer forint alatti óradíjakkal üzemelő műhelyeket lehet találni a Škoda és egyszerűbb munkák esetében a Peugeot esetében – bár utóbbi márkánál a komplikáltabb, komolyabb szaktudást igénylő javításoknál egyes szervizek eltérő óradíjakat alkalmaznak!

A 10-15 ezer forintos sávban mozgó belépő óradíjakat kínál a Fiat, Kia, Honda, VW, Seat hálózata, a 15-20 ezer forintos tartományban dolgozik az Opel, Ford, Hyundai, Citroën, Toyota, Nissan, Mazda, Renault, Dacia, illetve a tömegmárkák szinte mindegyike. A nem-prémium márkák között a 20 ezer forintosnál magasabb rezsióradíj már kiugróan magasnak számít, főleg vidéki műhelyekben. Érdekes, hogy a testvérmárkánál mennyire eltérhetnek az árak; a műszakilag a Kiával szinte azonos Hyundai-ok márkaszervizei jellemzően valamivel, a Citroen-szervizek pedig a Peugeot-knál jóval magasabb induló óradíjakat alkalmaznak.

Régi igazság, hogy a prémiummárkák autóit nem csak megvenni, fenntartani is drágább, mint a tömegmárkákét. Ennek megfelelően a presztízsmárkáknál a szervizelés óradíja ott kezdődik, ahol a többieké végződik. A német trió, az Audi-BMW-Mercedes szervizei a 20-35 ezer forintos sávban határozzák meg az óradíjakat, bár találni extrém alacsony tarifákat is. Ha régebbi, egyszerűbb, nagy számban eladott típusról van szó, a Mercinél már 13 ezer forintos óradíj alatt is nekiállnak a javításnak egyes szervizekben. Ugyanakkor a bonyolultabb különleges modelleket nemritkán drágábban szervizelik a szalonok, a BMW az M, a Mercedes az AMG modellekre magasabb tarifát alkalmaz az alapdíjaknál.

Meglepően kedvező a korábbi években pont extrém magas szervizdíjaitól rettegett Volvo mai ajánlati óradíja: 15-25 ezer forintos rezsióradíjjal lehet találkozni a márkaszervizekben. A Lexus 30 ezer feletti, a Jaguar/Land Rover típustól és kortól függően 27-38 ezer forint közötti sávokban áll neki a karbantartásnak óránként.

A fenti díjak a rendszeres karbantartásokhoz és a mechanikai elemek javításához rendelt óradíjak. Érdemes tudni, hogy a karosszériamunkákhoz, fényezésekhez teljesen más árakat szabnak a szervizek. Ezen a téren a márkaszervizek közti eltérések is nagyobbak lehetnek, hiszen a gyári előírások a fényezőműhelyek berendezését már nem határozzák meg olyan szigorúan, mint a karbantartáshoz szükséges gépek, szerszámok körét. Persze egy töréskár után is megnyugtató, ha a karosszérialemek cseréje, fényezése során a szétszerelést-összerakást egy márkaszerviz szaktudásával bíró műhelyben végzik el, de ilyen esetekben különösen megéri jó alaposan tájékozódni a költségekről a javítás előtt és érdemes több helyről is ajánlatot kérni.

A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×

0/0
Dokumentum