Az új autóknál a gyártó és a kereskedőhálózat jellemzően 2-3 év, de bizonyos típusoknál akár 5, sőt: 7 év teljes körű jótállást vállal terméke fődarabjaira, általában meghatározott maximális futásteljesítmény mellett. Adódik tehát a logikus megoldás: ha a lehető legjobban be szeretnénk biztosítani magunkat gyári eredetű hiba ellen, olyan kocsit kell venni, amire még érvényes a gyári garancia. Jelenleg a Kia egyedülálló módon hét év vagy 150 ezer kilométer jótállással adja el autóit, így tehát még az is elképzelhető, hogy nem csak érvényes márkagaranciával vehetjük meg, de később akár még azzal is adhatjuk el a használtpiacon beszerzett autónkat! A Renault-nál öt év vagy 100 illetve 150 ezer km a garancia érvényessége, a VW 2010 óta csak 4 év, de 200 ezer km-ig tartó garanciát vállal autóira. A tulajdonosváltás természetesen nem érinti a gyártói jótállást, akkor sem, ha (Európán belül legalábbis) exportálásra kerül a kocsi. Két fontos feltétele viszont van a garanciának. Az egyik, hogy a gyártó által előírt karbantartási, szervizelési tervet igazolhatóan be kell tartani; egy még garanciális használt autó esetében tehát kiemelten fontos a vezetett, ellenőrizhető szervizkönyv megléte. A másik dolog, amit tudni kell, hogy a garancia jellemzően értékesítési régiókra szó. Egy Amerikából behozott autóra bizony mondhatja és sokszor mondja is a márkaszerviz, hogy nem vállalja át a kinti garanciát!
Az idősebb autóknál jellemzően fél-egy év garanciát lehet kapni a nagy, profi kereskedői hálózatoktól vagy a márkaimportőr által működtetett használtautó-értékesítési programban. Persze ezek a jótállási vállalások már jóval kötöttebb feltételek mellett állnak fenn, mint egy új autó teljes körű szavatossága esetében. A Weltauto például 12 hónap és 30000 km garanciát vállal az általuk értékesített használt autók nagy részére, de az egyes hibák javítási költségét 350 ezer, az egy év alatti javítási összköltséget 750 ezer forintban maximálja a cég, a tulajdonost pedig az autó futásteljesítményétől függően az alkatrész árából önrész is terheli! 120 ezer km-nél többet futott kocsira csak az alkatrész árának felét fizeti ki a cég, ráadásul a jótállás csak Magyarországon érvényes, a magyar utakon bekövetkező hibaeseményekre.
A BMW sajátmárkás használtautó-kereskedelmi tevékenységét Premium Selection néven futtatja, a programban eladott kocsikra igen vonzó, 24 hónapos jótállást vállal, fél év vagy 10000 km erejéig ingyenes karbantartással. Persze ingyen ebéd nincs: az átvizsgált, leszervizelt, jótállással eladott kocsik a BMW használtautó-programjában jóval többe kerülnek, mint egy ugyanolyan, de nem garanciás kocsi a szabadpiacon.
Saját szakállukra természetesen a kis használtautó-kereskedők is vállalhatnak garanciát az általuk eladott autókra, de a magyar üzleti kultúra mellett senkinek ne legyenek illúziói azzal kapcsolatban, hogy egy esetleges hiba kiütközése után mennyire lesz majd egyszerű érvényesíteni egy ilyen jótállást. Azt viszont minden autóvásárlónak tudnia kell, hogy egy eladott használt autóra a Polgári Törvénykönyv szerint fél év jótállás vonatkozik. Ez a kötelező jótállás olyan hibákra szól, amelyek már a vásárláskor fennálltak, de az eladó nem jelezte, netán szándékosan titkolta, a vevő pedig nem vette észre. Ez különösen akkor számon kérhető (elvileg), ha kereskedőtől vettük az autót, mert egy kereskedői adásvételi szerződés fogyasztói szerződés, ilyenkor védettebb a vevő, mintha magánszemélytől vásárolna. Ez a jótállás viszont pláne egy idősebb, ellenőrizhetetlen szerviz-előéletű autó esetében nem sok mindenre vonatkozhat és nagyon nehezen érvényesíthető. Kopó-fogyó alkatrészekre vagy az azok elfáradásából eredő nagyobb bajokra, tehát pont azokra a dolgokra, amelyek a legtöbbe kerülhetnek egy használt autónál, öreg kocsinál sehol nincs már garancia.